Inspiratie

We delen onze expertise graag. Hier vindt u inspirerende artikels, boeken en quotes.

Artikels

Experts aan het woord over klantenstrategie in zijn meest brede zin. We delen onze inzichten en geven zorgvuldig geselecteerde gastschrijvers een forum.

10 Boardroom metrics to monitor your customer strategy

You aim for bottom-line impact with your customer-centric strategy? Get to know the 10 boardroom metrics to have on your radar. Find …

Lees het artikel nu >
Read More

Te veel regels: wat we over Customer Experience leren uit de Corona-crisis

wat we over Customer Experience leren uit de Corona-crisis

De politie vraagt duidelijke regels. Maar de bevolking wordt langzamerhand regelmoe. De COVID-19 epidemie leert ons één en ander over menselijk gedrag.

Lees het artikel nu >
Read More

Moet je doen wat klanten vragen?

Wil je tevreden klanten? Vraag hen gewoon wat ze willen. Dat is het advies van menig zelfverklaard klantentevredenheidsgoeroe. Maar doen wat klanten vragen is niet bepaald goedkoop.

Lees het artikel nu >
Read More

De perverse neveneffecten van KPI’s

Je wil je medewerkers beoordelen op klantentevredenheid. Is dat een goed idee? En als het dat is, hoe doe je dat dan? Hoe bepaal je een goede KPI?

Lees het artikel nu >
Read More

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Financiele-compensatie-werkt-niet

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, …

Lees het artikel nu >
Read More

Video's

Een workshop bij een klant, een handige tip over customer experience of een getuigenis. In onze korte video's geven we u graag inzicht in wie we zijn en wat we doen.

Leestips

Klanten vragen ons regelmatig naar tips voor inspirerende lectuur. Hier bespreken we boeken die we zelf écht goed vinden. We geven u het centrale idee. En vertellen u waarom u het moet lezen.

A Diamond in the rough: Over a 100 specific tips to build a strong customer culture – Steven Van Belleghem

Wat is het centrale idee? Nogal wat bedrijven willen wel, maar kunnen niet. Ze nemen klantgerichtheid op als één van …

Lees meer >
Read More

Visual thinking – Effectiever samenwerken door zakelijk tekenen

De wetenschap leert ons dat 75% van onze zintuiglijke neuronen visuele neuronen zijn. Geen wonder dat visueel werken en visualisatie skills vandaag zo belangrijk zijn in een business omgeving.

Lees meer >
Read More
How to influence people

Nudge: Naar betere beslissingen over gezondheid, geluk en welvaart – R. Thaler & Cass Sunstein

Een tekening van een vlieg in het urinoir om je beter te doen mikken, stickers van voetstappen die je onbewust naar de trap leiden, fruit op ooghoogte in de kantine,…

Lees meer >
Read More

Geciteerd

Op zoek naar een goede quote voor uw presentatie? Wij maakten voor u een selectie en checkten de bronnen. Hier leest u wie wat zei en waarom.

The Net Promoter System is built on customer feedback―but if the feedback comes from the wrong customers, then what is the point?

Fred Reichheld
Read More

It is a shame how much time and effort is wasted trying to “make the numbers” rather than trying to create the best possible process.”

J.K. Liker & D. Meier
Read More

Martin Luther King did not say “I have a mission statement”.”

Robert Senior
Read More