Zwarte gaten schaden je klantentevredenheid

Zwarte gaten in je processen schaden het vertrouwen en de tevredenheid van je klanten. Wat is een zwart gat? Heeft jouw organisatie er last van? Hoe herken je het en wat doe je eraan?

Waarom een klantgerichte mindset onvoldoende is

Wanneer je zegt dat klantgerichtheid een mindset is. Dan zeg je eigenlijk dat al je personeelsleden vrij zijn om dat hun eigen invulling te geven. Dat kost klanten. In dit artikel lees je waarom.

Wat is Psychology Engineering?

Hoe je sneller, groter, sterker lijkt in de ogen van je klant. Dat lees je hier.

Hoe lang willen klanten wachten?

Tegenwoordig moet alles altijd maar sneller. Klanten hebben geen geduld meer. Maar is dat wel zo? Hoe lang wil een klant eigenlijk wachten? In dit artikel lees je het.

Wat is een service concept?

Als je een goede ervaring wil bieden, moet je een goed service concept hebben. Maar wat is dat eigenlijk? En hoe stel je het op?

Klacht behandelen? Grijp nooit naar financiële compensatie

Een inschattingsfout, spaak gelopen communicatie met je klant, een belofte die je niet waarmaakt? Ondanks je inspanningen voor uitzonderlijke diensten, producten en contacten moet je vroeg of laat reageren op een klacht. Hoe pak je dat aan?

Loyauteit werkt in twee richtingen

Loyale klanten? We dromen ervan. Zo van die klanten die niet zwichten voor een aantrekkelijk aanbod van een concurrent. Klanten die voor elke nieuwe aankoop eerst aan ons denken.

Olifantenpaden in bedrijfsprocessen

Wist je dat een olifant altijd via de kortste route naar zijn bestemming marcheert? Geen obstakel in de savanne houdt de zeventonner tegen. Aan geplaveide wegen heeft hij lak. Toch moet de mens niet onderdoen.