U wilt digitaliseren zonder de human touch te verliezen?
U digitaliseert om uw klanten beter en sneller te helpen. Uw klanten willen toegang tot digitale tools. Zodat ze zichzelf kunnen helpen - waar en vooral wanneer hen dat het best uitkomt. Zonder dat ze moeten wachten.
En u spaart ondertussen tijd uit die u aan andere dingen kunt wijden.
Maar als u uw huidige processen digitaliseert, dan gaat dat geheid mis.
Uw ontwikkelaars maken pragmatische keuzes bij de vertaling van een manuele naar een digitale flow. En die beslissingen zijn niet altijd in het belang van uw klant. Bijvoorbeeld door een klant informatie te laten invullen waarvan hij weet dat u er al over al beschikt.
In het manuele proces had u een medewerker die de onvolkomenheden opving. Bijvoorbeeld door uitleg te geven bij jargon dat de klant niet begreep. Of door de klant gerust te stellen wanneer er keuzes moesten worden gemaakt: welke zijn de consequenties van elke keuze in de flow? Die medewerker is er nu niet meer. Waardoor de klant verkeerde keuzes maakt.
De rechtzettingen die u dan achteraf moet doen zijn doorgaans veel minder efficient dan het oorspronkelijke manuele proces. Want u hebt een efficiënte manier ontwikkeld om … ergernis te produceren. En dat is wellicht niet de bedoeling.
Soms wil een mens ook simpelweg spreken met een mens. Dan wil u niet dat hij verdwaalt in een web van chatbots, FAQ’s en webforms.
Dat geeft namelijk aanleiding tot grote frustraties. En een smet op uw blazoen.
Onestone herontwerpt uw processen zodat ze klantgericht zijn én gemakkelijk te digitaliseren. We bepalen hoe we gemoedsrust kunnen bieden binnen het digitale proces. Als er menselijke interventie nodig is, bepalen we haarfijn hoe. En we begeleiden uw ontwikkelaars om keuzes te maken die efficient en klantgericht zijn.
Lees erover in deze case
Cardif Spanje
Scoren met digitale schade-aangifte
Andere cases die u wellicht ook interesseren
BNP Paribas Fortis
Groeien door de concurrentie voor te zijn
POST Luxembourg
Een uitmuntende afhandeling van klachten
Telenet Business
Strategische keuzes omzetten in spraakmakende klantervaring
SD Worx
Ergernissen aanpakken voor ze een klacht worden
EDF Luminus
Een complex proces écht klantvriendelijk maken
Cardif Spanje
Scoren met digitale schade-aangifte
POST Telecom
Van business klanten échte fans maken
Wat klanten over ons zeggen
Onestone overtrof mijn verwachtingen al in de eerste vier dagen. Ze zorgden er voor dat we onszelf overtroffen: in plaats van problemen op te lossen, evolueerden we naar nieuwe manieren van denken en doen.”
Jean-Luc Barbier
International Managing Director - SD Worx